زمان کنار گذاشتن گوگل کروم فرا رسیده!
نوشته شده توسط : نویسنده

در حالتی که در زمان روز برای ساعاتی طولانی اینترنت‌گردی میکنید، ناچار نیستید با مرورگری بمانید که خیر‌فقط کُند میباشد؛ بلکه اعتنا متعددی هم به اطراف سری شما نشان نمی‌دهد. بهتر میباشد همواره سراغ استعمال از مرورگری بروید که از همگی‌حیث شایسته ترین باشد. شاید تا سال ها گذشته کروم در کلیه معیارها یک و راز گردن از مرورگرهای دیگر فراتر بود؛ البته امروزه ورژن‌ی بهتری از کروم هم وجود دارااست که گوگل توسعه و گسترش نداده میباشد. کروم وسعت متعددی از منابع سیستم را اشغال می‌نماید گوگل کروم فضای درخورتوجهی از یاد‌ی سیستم شما‌را اشغال می‌نماید و سبب ساز کاهش شارژدهی باتری دستگاه می‌گردد. گوگل مقطع‌ها میباشد روی قابلیت و امکان‌هایی آزمایشی عمل می‌نماید تا ترازو اثرگذاری کروم روی قدمت باتری و اما اشغال خاطر را کم کند؛

ولی تا به امروز به نتیجه ها مثبت خاصی دست پیدا نکرده میباشد. به عبارتی‌طورکه اشاره کردیم، مایکروسافت به خط مش‌حلی برای کاهش یاد‌ی حافظه موقت اشغال‌گردیده‌ی کروم دست پیدا کرده بود.

خبر ناامیدکننده این میباشد که قابلیت و امکان نام برده نیز به‌زودی در کروم غیرفعال می‌گردد. کارشناسان عارضه ها زیادی برای نیاز بیش‌از‌حد کروم به خاطر بیان می‌نمایند؛ البته نکته این میباشد که اکثر وقت ها این اشتباهات صرفا برای کروم صورت می دهند و در مرورگرهای دیگر چشم نمی شوند. دیگر مرورگرهای مبتنی‌بر موتور کرومیوم نظیر مایکروسافت اج و بریو (Brave) برخلاف کروم، فضای متعددی از خاطر را اشغال نمیکنند. این قضیه برای مرورگرهای غیرکرومیوم نظیر سافاری و موزیلا فایرفاکس هم صحت می‌نماید. سیستم مسدودسازی تبلیغ در کروم، محدود میباشد کسب‌و‌فعالیت گوگل تا حد بسیار متعددی به تبلیغات آنلاین تعلق داراست بازاریابی چیست ؟ و بخش اعظمی از تبلیغات غرض‌داری که در سراسر اینترنت میبینید، مستقیما از گوگل میایند یااینکه از داده‌های عده‌آوری‌گردیده‌ی این مجموعه به کار گیری می‌نمایند. گوگل به‌خواسته اینکه مطمئن خواهد شد یوزرها همچنان تبلیغات را می بینند و با آنها تعامل برقرار می‌نمایند، تصمیم گرفته صرفا بعضی از اشکال تبلیغات را مسدود نماید. گوگل کروم آن دسته از تبلیغاتی را محدود می‌نماید که پلاگین‌‌هایی نظیر AdBlock از پس مسدودکردن آنها برمی‌آیند.

 

این مسئله سبب ساز شده‌است تجربه‌ی تماما فارغ از تبلیغ در گوگل کروم غیر ممکن باشد. ازطریق برخی از پلاگین‌ها قابلیت مسدودسازی برخی تبلیغات وجود دارااست؛ ولی نمی‌توانید همگی‌ی آنان را مسدود نمائید. افزون‌براین، مرورگرهایی نظیر بریو یا این که ورژن‌ی ویژه‌ی آن با اسم Bold که تبلیغات مزاحم ندارد، تجربه‌ای مشابه به کروم را سوای تبلیغات ارائه میدهند. از در میان دیگر مرورگرهایی که چنین رویکردی دارا‌هستند، قادر خواهیم بود به اپرا ویوالدی اشاره کنیم.

 

این مرورگرها درزمینه‌ی مسدودسازی سیستم‌های رهگیری در اینترنت‌تارنما‌ها نیز عملکردی موفقی دارا هستند و معمولا اعتنا بیشتری به اطراف سری نشان می دهند و از امکان‌های امنیتی بهتری فایده می برند. مرورگر بریو مبحث مسدودسازی تبلیغات را به‌حدی بدون شوخی میگیرد که در‌صورتی‌که تصمیم بگیرید تبلیغات را مسدود نکنید، به شما پول میدهد. پیکربندی اطراف محرمانه کروم چندان فراگیر وجود ندارد گوکل کروم درزمینه‌ی مراقبت از عمل اینترنت‌گردی و داده‌های فردی شما دربرابر هکرها و نیز کمپانی‌هایی که ممکن میباشد از داده‌ها سوءاستفاده نمایند، عملکردی بسیار مطلوبی دارااست؛

 

بااین‌هم اکنون، داده‌هایی که کروم عده می‌نماید، همچنان دراختیار خویش گوگل قرار می گیرند. در‌صورتی‌که بخواهیم منصفانه بگوییم، پیکربندی اطراف سری گوگل در سال‌های اخیر بهبودهای متعددی به‌خویش چشم‌ میباشد و به‌لطف سیاست‌های نو، یوزرها میتوانند بعضی از داده‌های عده‌آوری‌گردیده‌ی گوگل را در اختیار گرفتن نمایند. به‌علاوه، اکانت‌های کاربری گوگل به‌سیرتکامل‌ای تهیه گردیده‌اند که به‌شکل پیش‌فرض و خود کار، داده‌های ذخیره‌گردیده را حذف نمایند.

 

بااین‌کلیه، گوگل با به کارگیری از نحوه‌های ویژه و متفاوت داده‌های دقیقی از شما توده‌آوری می‌نماید و با کمپانی‌های تبلیغاتی به‌اشتراک میگذارد. کروم داده‌های بسیار متعددی از شما‌را توده می‌نماید و تا حدی که ازلحاظ رسمی اذن داشته باشد، آنها را به سرورهای گوگل می‌فرستد. این مسئله به‌ویژه برای اشخاصی صحت می‌نماید که مداوم در اکانت کاربری گوگل خویش وارداتی باشند. روش‌ی رهگیری عمل‌های شما به‌دست گوگل با نحوه هکرها و اشخاص فرصت طلب مختلف میباشد؛ دراین صورت، سیاست‌هایی که این مجموعه در پیش دارااست، سبب تولید خطرهای زیادی برای اطراف محرمانه مخاطب می‌گردد؛ به‌ویژه در حالتی‌که همانند اتفاقی که مدتی پیش فیس اعطا کرد، سروری خاص در گیر نقص‌ گردد و داده‌ها را دردسترس مردم قرار دهد. گوگل کروم شایسته ترین مرورگر کرومیوم وجود ندارد مرورگرهایی که برپایه‌ی موتور کرومیوم توسعه و گسترش داده می گردند، پباده سازی دیده‌نوازی دارا هستند و سریع میباشند و به‌آسانی می‌اقتدار از آنان بهره برد. کروم پیش از این با اختلاف شایسته ترین مرورگر مبتنی‌بر کرومیوم اصول حسابداری به‌اکانت می‌آمد؛ به‌همین‌ادله، یوزرها با مشکلهای این مرورگر کنار می‌آمدند. یک کدام از انتقاداتی که به کروم وارد می‌گردد، درصد نفوذ موتور جست‌و‌جوی‌بار گوگل در آن و سیاست‌های گوگل درقبال این موتور جست‌و‌جو میباشد که به‌دفعات در رسانه‌ها خبرساز گردیده. همینطور، کروم شمار متعددی از پلاگین‌هایی را غیرفعال می‌نماید که ممکن میباشد روی کسب‌و‌عمل تبلیغ‌محور گوگل اثر منفی بگذارد.

این مسئله نیز یکی از دیگر از انتقاداتی میباشد که یوزرها به کروم وارد می‌نمایند. اینکه گوگل بخواهد تولیدات و خدمت‌های خویش را در حق تقدم اولیه قرار دهد، اتفاقی تماما طبیعی و منطقی میباشد و اکثری از عموم با این قضیه مشکلی ندارند. گوگل به‌طورکلی کارایی می‌نماید خدمت‌هایش را یکدست نگه داراست. این سیاست در کروم نیز اجرا گردیده و این مرورگر عمیقا با دیگر خدمت‌های گوگل در رابطه میباشد.

این یکدست‌سازی مزیت‌های مختلفی به‌یاور می آورد و اینترنت‌گردی را لذت‌قسمت‌خیس می‌نماید؛ بااین‌اکنون، فراموش نکنید تمامی‌ی عموم نمیخواهند از اکوسیستم گوگل بدون نقص به کار گیری نمایند.

بیشترِ افرادی که از کروم به کارگیری می‌نمایند، فقط از این مرورگر خوششان می آید و به خدمت‌های دیگر عشق‌ای ندارند. یک دست‌سازی کروم با خدمت‌های دیگر گوگل، برای این اشخاص بسیار آزاردهنده میباشد. خوشبختانه امروزه جایگزین‌های قابل قبولی برای کروم یافت میشوند که عمده‌ی آن ها برپایه‌ی موتور کرومیوم گسترش داده گردیده‌اند؛‌ بدین ترتیب، از سرعت کافی برخوردار می‌باشند.

نسبتاً تک‌تک این مرورگرها تجربه‌ای بسیار مجاورت ‌به گوگل کروم ارائه می دهند و اینترنت‌گردی با آنان کاری بی آلایش و لذت‌قسمت میباشد. در‌این مرورگرهای کرومیوم، از خدمت‌های دیگر گوگل خبری وجود ندارد. در لحاظ داشته باشید که حدودا در همه مرورگرهای دیگر نیز می توانید از جیمیل، گوگل درایو، یوتیوب و نرم افزار‌های زیر‌اینترنت دیگر گوگل استفاد فرمائید و حتی برای این خدمت‌ها نیز جایگزین‌هایی عالی پیدا می شوند. پیداکردن مرورگر نو در صورتیکه برای کنارگذاشتن کروم شم آمادگی می کنید، میتوانید از مرورگرهای باکیفیتی به کار گیری فرمائید که امروزه در بازار پیدا می گردند. رسانه‌ی لایف‌هکر پیش‌خیس در نوشته‌علمی‌ای غیروابسته مرورگرهای برتری را معرفی نموده است که سیستم مسدودسازی تبلیغات را ارائه می دهند. در نوشته‌علمی‌ی دیگر این اینترنت‌وب سایت می توانید فهرست مرورگرهای برتر اینترنت ازلحاظ امکان‌های ناحیهی امنیت و اطراف سری را ملاحظه کنید.




:: برچسب‌ها: کروم ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: